Foto's van Herplaatste Cattles

Bij deze honden is het gelukt

Foto's van Herplaatste Cattles

Berichtdoor marij » 10 nov 2009, 19:58

Wij, het forumteam en vele leden doen alle moeite om voor de Cattles die herplaatst moeten worden, een superplekje te vinden. Bij deze honden is het gelukt.

Afbeelding

Voor Camira moest op korte termijn een nieuw thuis worden gezocht want ze zat achter de paarden aan en ging een gevecht niet uit de weg.

Ik ben haar vlug gaan halen...

Ik ken Camira al vanaf haar geboorte en haar baasjes ook. Voor hen was het eigenlijk vanzelfsprekend dat ik Camira zou helpen aan een nieuw thuis. Ze moest per direct weg dus ik ben haar vlug gaan halen.

Samen speuren en slachtoffers zoeken…

Bij mij in huis doet Camira het erg goed. Ze bekommert zich niet om de paarden die voorbij komen en ze blijft goed bij me. Ook gaat ze voor de gezelligheid mee speuren en slachtoffers zoeken als 'reddingshond'. Camira is een gezellige, lieve hond. Op de foto zie je hoe ze er nu uitziet: Ietsje minder vet.
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

Afbeelding
"Dog". Blauwe teef van toen 11 maanden.
Was van Niels. Dog heeft een nieuw huis gevonden, bij Linda en Mike. "Berre"

+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

Afbeelding
Duncan, kwam terug bij fokker Marij en ging toen naar Chris.
Duncan moest bij zijn baasjes weg omdat de woonomstandigheden hem beperkten. Ze woonden op de eerste verdieping en Duncan kon de trap niet meer op en af door rugproblemen. Zijn baasjes namen contact op met de fokster en Marij nam hem meteen terug. Ze startte zijn therapie met zwemmen en acupunctuur.

Zwemtherapie en accupunctuur voor Duncan…

We brachten een bezoek aan Marij en nadat Duncan bij ons in de auto was gezet, mochten we met Marij mee naar het hondenzwembad. Na het zwemmen hebben we Marij thuis afgezet aan het begin van het pad. Weer thuis vroeg ik Neal de honden uit de auto te halen. Hij kwam in paniek terug rennen: "Mam", riep hij, "die mooie hond van Marij zit nog in de auto. Ze is hem vergeten." Ik antwoordde: "Nee hoor, Duncan is nu van ons..." Even was het stil en toen werd Duncan met veel plezier binnen gehaald.

"Ze is haar hond vergeten..."

Neal vond het een hele leuke verrassing want hij was die dag net terug van vakantie. Inmiddels is Duncan helemaal bij ons ingeburgerd. Onze Witjes (Zwitserse Witte Herdershonden) en Magick spelen graag met hem. Duncan heeft zijn thuis gevonden bij ons in het grote bos, waar geen traptredes zijn.

Afbeelding
Eindelijk, zei Tessa, toen Zoë, één van de twee teefjes van John, bij haar in huis kwam.
Succesvol herplaatst bij Tessa

Ik heb lang nagedacht over het wel of niet aanschaffen van een Cattle Dog omdat ik steeds weer hoorde dat deze honden zo'n kort lontje hebben. En ik wandel graag, zonder elke keer achterom te hoeven kijken of er een andere hond aan komt.

Met een herplaatser kon ik meteen sporten...

Onze oudere hond wilde ik niet 'belasten' met een pup. Daarom koos ik voor een herplaatser. Puppies zijn natuurlijk erg leuk, maar je kan er nog niet zoveel mee. Met een volwassen hond kon ik meteen diverse sporten beoefenen. Na enige tijd zoeken op forums en andere sites kwam ik in contact met een man die twee Cattle teven had. Omdat zijn vrouw weer full time was gaan werken, was er te weinig tijd voor de honden. Door te weinig aandacht raakten de honden gefrustreerd en dat uitte zich in ongewenst gedrag. Deze man besloot om één hond zelf te houden en de andere wilde hij wel bij mij plaatsen.

Eindelijk! Een Cattle...

Eindelijk! Een Cattle! En ze is zo leuk. In het begin hebben Zoë en mijn Jack Russel wat onenigheid gehad. Mijn oudere hond liet ze gelukkig met rust. Zoë doet het super goed. Na een gehoorzaamheidscursus hebben we ondertussen ook zoekwerk, frisbee en behendigheid opgepakt. Gehoorzaamheid was eigenlijk niet nodig want Zoë was super opgevoed. Maar voor onze banding was het wel goed. Ook zijn we nu met de beginselen van het pakwerk bezig. Zoë is echt een veelzijdig hondje. Soms een beetje snel onder de indruk, maar ze herstelt zich goed.

Ik zou zo weer voor een Cattle kiezen...

Als mijn oude hond komt te overlijden, dan wil ik er zeker weer een Cattle bij. En ik denk ook weer een herplaatser. Maar mijn oudje is nu 12 en doet het nog goed. Dus het tweede Cattle'tje moet nog even wachten.

Afbeelding
Dit is Jenny en zij is nu de kameraad van Django. De verhuizing naar Stein was heerlijk.
Een blauwe meid van 4.5 jaar jong.
Dit is Jenny en zij is nu de kameraad van Django. De verhuizing naar Stein was heerlijk. Ze is een fijne blauwe meid van vier.

Jenny vond haar speelkameraad...

Jenny stond samen met Izzy op het cattledog-forum. Aangezien wij op zoek waren naar een speelkameraadje voor Django ging onze interesse direct uit naar haar. Vooral ook omdat ze sociaal is met andere honden.

Dus kwamen we de dag erop met twee honden thuis...

We hebben contact gezocht met haar toenmalige baasjes en het weekend daarop hebben we met zijn allen een wandeling gemaakt op de Ermeloose heide. Het klikte direct tussen Jenny en Django. Dus kwamen we de dag daarop met twee hondjes thuis.

Echt geweldig hoe ze vooruit gaat...

En sindsdien zien we Jenny steeds meer veranderen. Ze durft eindelijk ook met mijn man te spelen, terwijl ze eerst bang was. Met mensen die ze vaker heeft gezien, durft ze contact te maken. Het is echt geweldig hoe ze vooruit gaat. We zijn dan ook heel erg blij met haar en hopen dat ze nog lang met Django mag spelen.

Afbeelding
Dit is Pepper, van haar zijn de belevenissen, samen Joyce en Rivka, te lezen in haar dagboek.
In het voorjaar van 2009 besloten we een tweede Cattle Dog te kopen. Mijn man zag Pepper op Marktplaats staan. Ze zat in een opleidingscentrum voor hulp-/politiehonden. Een nieuwe medewerkster had alle honden die niet voldeden op Marktplaats gezet: Naast de vele herders dus ook Pepper, een Cattle Dog van zeven jaar.

Niet geschikt...

Onze kinderen wilden liever dat we Pepper een tweede kans zouden geven dan dat we een pup zouden kopen. Wij hebben Pepper opgezocht en ze was ontzettend lief. Na een moeilijk afscheid zijn we zonder Pepper naar huis gereden om alles in rust te overleggen en na te denken. De kinderen bleven erbij dat Pepper het moest worden.

Ik dacht: 'Dit gaat nooit iets worden...'

Het weekend erna hebben we Pepper opgehaald. Toen we thuis kwamen, ging het bijna mis. Onze Berner Sennenhond Rivka vloog Pepper aan en er ontstond een gevecht. Gelukkig ging het met onze Cattle Joyce wel meteen goed. Na een slapeloze nacht (ik dacht: 'Dit gaat nooit iets worden...') hebben we het opnieuw geprobeerd.

Als gezinshond heeft Pepper haar draai gevonden...

Pepper was zo dol, ze heeft drie dagen gerend totdat ze niet meer kon lopen. Ze had een jaar opgeloten gezeten. Na deze heftige start ging het steeds beter met haar. Pepper is nu een geweldige hond, ontzettend lief voor ons en de kinderen. Ze heeft veel moeten overwinnen, maar nu vertrouwt ze ons. Wij hebben echt een geweldige hond aan haar, al is ze niet zo onbevangen als Joyce. Pepper zal haar verleden altijd met zich meedragen, maar heeft nu haar draai bij ons gevonden. Volgens mij is ze tevreden en gelukkig.

++ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

Afbeelding
Bieke is rood. Mieke en Frank wilden graag een rode teef. Eerst heette ze Lossie en daarna Bindi, nu is het Bieke. Mieke en Frank hebben dat tof hondje geadopteerd. Rode Riddle heeft een maatje.

Afbeelding
Izzy, was van marc1971 en is naar Harlingen verhuist.

Afbeelding
Dingo heeft ook een nieuwe baas gevonden. :la:

Jack. (Howl XXX)
Afbeelding
Zo zag hij er uit toen hij in het asiel zat.
Jack is na een veertien dagen asiel bij mij gekomen. De arme ziel was door zijn baas zwaar mishandeld, maar toch heeft de knul het heel ver gebracht.
Het vertrouwen dat hij in mij stelde was grandioos, maar het was en bleef een tijdbom.
Door niemand liet hij zich meer aanraken. Maar hij was zover gekomen dat hij vrij naar de mensen of kinderen toeging, hij nodigde uit om hem een stevige knuffel te geven, maar die drempel kwam hij maar niet over. Hij verstarde en zou bijten. Hij klom bij een kind op schoot en het leek of hij zich wilde laten aaien, echter als het kind zich durfde te bewegen zou hij bijten. Deze ziel was gewoon te ver beschadigt voor totale reparatie. Jammergenoeg heb ik de beslissing moeten nemen, hij was te gevaarlijk om los te laten lopen. Helaas lukt het niet bij allemaal. Hij was bij mij wel heel gelukkig.
Hij is heel ver geraakt, maar net die laatste stap lukt hem maar niet.
Afbeelding
Dit was een half jaar later.

Intussen is Jack ingeslapen. Die laatste drempel kon ik hem niet over krijgen. Zijn agressie was niet uit te schakelen. Toen hij bij een kind op schoot klom voor een knuffel en plots toch bevroor, was mijn beslissing snel genomen. Dit is onaanvaardbaar gedrag.

Mijn enige troost is dat hij een half jaar intens gelukkig is geweest en heel veel om mij gaf, want ik kon bijna alles met hem.
Hij speelde onbevangen met zijn "ei" en dan zat hem niets dwars. Geestelijk is hij erg ver gekomen, maar net die laatste drempel, die lukte niet. Regelmatig kwam hij ook even naar me toe voor een knuffel, dat mis ik enorm.

Lieve Jack, we zien elkaar weer bij de Regenboog Brug.

Je baasje, Marij

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Afbeelding
Dit is dan wel geen Cattle, maar toch is deze Fox nu geplaatst.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
marij

Re: Foto's van Herplaatste Cattles

Berichtdoor Caat » 15 nov 2010, 19:06

Afbeelding

Charley 10 maanden jong, zat in het asiel in Schoten (België)
Na twee maanden in het asiel gezeten te hebben heeft hij gelukkig een baasje gevonden die de moeite wil nemen om hem zindelijk te maken.
Baasje en Charley zijn erg gelukkig met elkaar.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Afbeelding
Face kwam met één jaar

Afbeelding
Hij ging na 2 1/2 maand opvang naar een nieuw mandje

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Afbeelding
Lisa kwam met 9 maanden in de opvang.

Afbeelding
Lisa ging na 6 weken als een nieuw hondje naar haar nieuwe gezin.
en wij zijn dat nieuwe gezin .......

Ik heb Lisa voor het eerst ontmoet toen ik bij Caat op visite ging, een druk, onzeker, onrustig hondje dat het nodig vond om mijn oude Sanne in d’r kont te heelen….
Na een tijdje was ze aan Sanne gewend en gingen ze gezamenlijk de katten lastigvallen.

Bij een volgend bezoek, waar mijn vrouw Jacqueline ook bij was, zagen we een hondje dat al veel meer rust liet zien en heel graag bij zowel Jacqueline als bij mij kwam knuffelen.
Caat heeft in een hele korte tijd dit hondje geleerd hoe ze met mensen, honden én zichzelf moet omgaan en daar zijn wij haar echt heel dankbaar voor.
Toen wij na lang en goed nadenken besloten om Caat te vragen of wij Lisa zouden mogen adopteren, zijn we met onze jongste dochter Noah naar het Zuiden gereden.
Noah is een heel open en eerlijk kind en direkt bij het uitstappen was het duidelijk, Lisa koos Noah als haar nieuwe baasje.
Lisa zit nu een week bij ons en lijkt zich helemaal op haar gemak te voelen, soms iets té want de eerste aanvaring met Sanne “De Bitch van de Kruisstraat”, “Big Mamma”, “Lord of the things” heeft al plaatsgevonden…… even elkaar aftasten zodat ze dichter bij elkaar kunnen komen.

Ik heb Lisa afgelopen week meegenomen naar verschillende mensen en honden en daar laat ze zien dat ze het eigenlijk best wel spannend vindt, haar nieuwsgierigheid en leergierigheid winnen het echter elke keer.
Iedere dag zien we haar groeien, we gaan de komende twintig jaar heel veel plezier en geluk van haar krijgen.

Caat ....... bedankt !

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Deze reu, Ozzy, zat bij wasedierenbescherming in België

Afbeelding

En heeft nu een nieuw huis met vriendje gevonden bij; Ingeborg, Peter en Bullet.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Afbeelding
Blue Mottle teef van 4 jaar is naar een nieuw baasje waar beide dol op elkaar zijn.
Weer een hond eindelijk op haar eigen warme plekje.
Ik ben altijd al gek geweest op dit ras. Nadat ik mijn 16-jarige Cattle Dog met pijn in mijn hart moest laten inslapen, bleef ik het internet afspeuren.

Het klikte meteen…

Tijdens het surfen naar foto's en filmpjes van Australian Cattle Dogs kwam ik ook op het cattledog-forum. Daar zag ik Fyarra die werd aangeboden als herplaatser. Ook al was ik niet speciaal op zoek, ben ik toch een kijkje bij haar gaan nemen. Het klikte meteen tussen ons.

Echte maatjes...

Nu ligt zij heerlijk bij mij op de bank en we zijn van het begin af aan echte maatjes.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Afbeelding
Atipa woont nu bij Daverdisse in de prachtige Ardennen.
Met Atipa gaat het bijzonder goed. Ze past zich perfect aan
en voelt zich al meer dan thuis. Ze is erg waaks, zonder te blaffen.
Pas op, hier waakt Atipa...

Als er vreemden op haar terrein komen is het toch wel even oppassen. Gegrom en soms een hap richting de vreemde gaan hiermee gepaard. Ik werk er aan dat het wat vermindert en dit begint me wel te lukken. Bijten doet ze niet. Enkel met andere honden lukt het niet zo goed.
Atipa is lief, luistert goed en volgt haar baasje overal...

Voor de rest volgt ze me overal, zelfs in huis verhuist ze van kamer als ik het doe. Ze slaapt goed, is bijzonder braaf en lief en luistert goed. Wat wil een mens nog meer
Caat
Beheerder

Berichtdoor Caat » 15 jan 2011, 23:22

Racoontje, het teefje dat bij ons in opvang heeft gezeten, is nu bijna 1 maand geleden geadopteerd.

Afbeelding

Afbeelding

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Afbeelding

Max 1 jaar werd opgevangen bij Collieopvang en heeft nu een nieuwe baas met 2 leuke kinderen om mee te ravotten.

Afbeelding
Caat
Beheerder

Berichtdoor Caat » 14 jun 2011, 17:34

Muis is gekomen toen ze ruim anderhalf jaar was, ze had veel moeite met andere honden.
Toen Muis 2 jaar werd was ze ook klaar voor een nieuwe baas. :bs:
Die heeft ze gevonden in Zeeland, ze heeft er ook nog een vriendje erbij gekregen, een lieve Ierse Setter reu van 11 jaar.

Afbeelding

Afbeelding
Caat
Beheerder

Berichtdoor Caat » 23 jul 2011, 20:09

Afbeelding
Luna kwam samen met haar zus , ze maakten samen de buurt onveilig als ze door de deur naar buiten gingen was niets wat bewoog veilig voor de twee dames, er was altijd wel een reden om er bovenop te vliegen, al hoewel het wel goed verdeeld was, Marena blafte en heelen en Luna ging er vol op in.
Toen de dames uit elkaar waren waren ze niet meer zo zeker van de zaak, Luna wil nu nog wel eens maar zet niet meer door want ze heeft haar zusje niet bij zich om aan te moedigen.
Luna heeft een nieuwe baas gevonden waar ze de hele dag buiten is met de paarden en de baas, heerlijk urenlange buitenritten maken met het paard is nu haar nieuwe bezigheid.

Afbeelding
Luna op haar nieuwe plek, helemaal rustig en op haar gemak.

Afbeelding
www.cattledog-coach.nl
www.topdog-coach.nl
Caat
Beheerder

Keer terug naar Foto's van Herplaatste Cattles