Nieuw hondje in de opvang

www.cattledog-coach.nl

Nieuw hondje in de opvang

Berichtdoor Caat » 03 sep 2012, 17:35

Sinds een week heb ik een rode reu in de opvang, hij zou kindertjes heel erg lekker vinden.
Aangezien hier niet zoveel kinderen komen en als ze komen gaan de honden in de bak, heeft hij daar nog geen last van gehad.
Waar hij wel last van heeft en dat vind ik veel triester, hij is als de dood voor fietsers die voorbij komen vliegen, als hij los is gaat hij in blinde paniek naar huis, gelukkig hoeft hij dan geen straat over te steken.
Deze hond heeft niet veel meer gezien als......... de achtertuin?
Ik weet het niet, veel ervaring heeft hij in ieder geval niet met de grote boze wereld.
Dit wordt dus gezellig op een terras zittten met de honden ergens waar het lekker druk is.
Wat heb ik toch een prachtig werk. +;
www.cattledog-coach.nl
www.topdog-coach.nl
Caat
Beheerder

Re: Nieuw hondje in de opvang

Berichtdoor marij » 03 sep 2012, 20:02

Hij trekt zich wel op aan Beer en dan komt dat een heel eind goed. <__>
Je hebt wel een leuk excuus om op een terrasje te gaan zitten. :bs:
De andere honden leren hem een heel eind vertrouwen te hebben en bij de één duurt het wat langer dan bij de ander.
Het is voor die knul niet gemakkelijk, zijn vertrouwde omgeving uit, ook al was dat misschien alleen de achtertuin of kennel en dan meteen zoveel mee maken en zoveel zien.
In elk geval vindt hij zwemmen al leuk. +;
Laat hij zich wel al knuffelen?
Toch zonde als mensen een hond hebben en er zo weinig voor en mee doen.
Hij zal bij jou de tijd en aandacht wel krijgen, kan hij dat al inhalen. ]**[
marij

Berichtdoor chris » 05 sep 2012, 17:39

EigeNlijk best triestig dat ze een hond zoiets aandoen.
Met jouw hulp komt hij er wel :du:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
chris

Berichtdoor Dazzle » 05 okt 2012, 08:59

Het zal veel tijd kosten, bij Joy duurde het bijna 8 maanden voordat ze haar ware echte karakter toonde maar als de basis in het nest goed is geweest kan hij wel een eind komen. Weet je waar hij vandaan komt en hoe zijn basis is geweest????

Arm kereltje, hoe kunnen mensen nou zo gemakzuchtig zijn...er is toch niets mooier dan met je puppenkind op stap gaan om de hele wereld te ontdekken...op naar de markt, de trein etc etc....ik vond het altijd een feestje als ik een puppenkind 16 weken alles kon laten zien waar ze later plezier van hadden...gelukkig heeft hij een stabiele Beer om hem te coachen ;-) dat heeft Joy ook goed geholpen 2 honden om haar heen die alles gewoon vinden/vonden....
Afbeelding
Dazzle

Keer terug naar Cattle Dog Coach